De thuisbasis van de DSA

Sinds enkele jaren vliegt de DSA vanaf Nationaal Zweefvliegcentrum Terlet. Vanaf dit vliegveld in de buurt van Arnhem wordt enkel gezweefvliegd. Het luchtruim is vrij eenvoudig en er zijn weinig tot geen restricties voor ons vliegbedrijf. Op Terlet is geen verharde baan, maar wel een aantal grasbanen voor de verschillende zweefvliegclubs die actief zijn op Terlet (GeZC, GAE en de CCT clubs). Naast de grasbanen is er het restaurant de Thermiekbel,

waar zowel passanten als vliegers welkom zijn voor een hapje en een drankje. In de zomermaanden is er op Terlet dus ook voor passanten veel te zien vanaf het terras. Verder staan er op Terlet diverse clubgebouwen, een hangaar en het Service Center Terlet, waar je je zweefvliegtuig kunt laten onderhouden. Op de camping achter het vliegterrein hebben vele vliegers hun eigen vaste stacaravan, maar ook hier zijn passanten met een tent welkom om te overnachten.

De camping heeft uitstekende faciliteiten zoals een modern toiletgebouw met toiletten, douches en wasmachines. Voor onze leden heeft de DSA een eigen clubgebouw met hangaar. In het clubgebouw zit een keuken waar ‘s avonds gekookt en geborreld wordt. Daarnaast is er een eigen douche en toilet. In de hangaar staat ons ‘rollend’ materiaal zoals de lier en startwagen. Overnachten doen wij meestal niet in het clubgebouw, maar in onze eigen DSA stacaravan op de camping.

Nationaal Zweefvliegcentrum Terlet

Apeldoornseweg 203