De DSA beschikt over zes moderne zweefvliegtuigen, waaronder drie tweezitters en drie eenzitters. Daarnaast beschikken wij zowel in Delft als op ons thuisveld Terlet over een werkplaats met keuken en sanitair.

PH-1364 ‘XV’ | DG-500

De DG 500 is een allround tweezitter die niet alleen zeer geschikt is om leerlingen op te leiden, maar tevens geschikt is voor aerobatics en overlandvliegen.

• Spanwijdte – 18 m
  • Glijgetal – ca. 40

PH-1357 ‘RL’ | DG-505

De DG 505 is de vernieuwde versie van de DG 500. Twee meter extra spanwijdte en de toevoeging van winglets zorgen voor zowel betere prestaties als vliegeigenschappen ten opzichte van zijn voorganger.

• Spanwijdte – 20 m
  • Glijgetal – ca. 44

PH-846 ‘TU’ | Janus C

Deze tweezitter is ontworpen voor optimale vliegprestaties. Dankzij de flaps is het vliegtuig uitstekend geschikt voor overlandvliegen, maar ook gevorderde leerlingen maken er hun starts op.

• Spanwijdte – 20 m
  • Glijgetal – ca. 43

PH-1268 ‘B’VO’ | Discus CS

Na je elementaire vliegopleiding op de tweezitter, is het tijd voor je eerste solovlucht op de Discus! De Discus is door zijn prettige vliegeigenschappen zeer geschikt voor (prille) solisten.

• Glijgetal – ca. 42

PH-777 ‘EC’ | Discus B

In 2023 zijn onze Grob Astirs ingeruild voor een tweede Discus. Dit toestel heeft een LX9000 en is daarmee zeer geschikt voor overland- en wedstrijdvliegen. Het callsign ‘EC’ wordt binnenkort vervangen.

• Glijgetal – ca. 42

PH-785 ‘YB’ | LS6

Leden met een brevet kunnen bij ons vliegen op de LS6. Uitgerust met flaps en state-of-the-art instrumenten wordt de YB door onze leden vooral gebruikt voor overlandvliegen en wedstrijden.

• Glijgetal – ca. 44

MEL Lier

Sinds 2016 hebben wij de beschikking over een MEL zestrommel lier. Dankzij dit gele monster kunnen we zorgeloos genieten van een mooie vliegdag!

• Glijgetal – baksteen